ATG:s vd Hans Lord Skarplöth om lagförslaget särskild måttfullhet på spelreklam
ATG var flitig med sin marknadaföring när tilläggspelet Boost lanserades på V75. Till höger: vd Hans Lord Skarplöth. Foto: TR BILD
Reklamlagen för spelbranschen skärptes 1 januari 2019.
Nu föreslår Finansdepartementet ytterligare en skärpning till ”särskild måttfull” från 1 juli 2022.
Ett förslag som ATG:s vd, Hans Lord Skarplöth, vänder sig kraftigt emot.
– Det kommer i så fall att slå stenhårt mot ATG:s förmåga att generera pengar till hästnäringen, säger han.
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Travronden Sport & Spel
Travronden Sport & Spel
Första månaden för endast 39 kronor. Få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg.
Priset gäller första månaden, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.