Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Så gick spelet under elitloppshelgen 2024

Foto: LARS JAKOBSSON / TR BILD
ATG är huvudsponsor till Elitloppet vilket syns på Horsy Dreams segertäcke. Foto: LARS JAKOBSSON / TR BILD

Spelmässigt blev elitloppshelgen jämförbar med fjolårets dito för ATG.
Siffrorna var dock långt ifrån omsättningsrekordet.
– Även om det är marginellt och en okej helg omsättningsmässigt så vill man alltid förbättra sig, säger hästspelschefen Petter Johansson i ett pressmeddelande.

Publicerad:

Den stora spelnyheten under helgen var att det erbjöds Grand Slam 75 på fredagen vilket var ett lyft i kronor och ören. Övriga spelformer backade marginellt – rakt över.

FAKTA

Helgen i siffror

  • V75: 198,3 mkr (201,4)
  • Övriga V-spel: 34,9 mkr (32,2)
  • DD och LD: 24,4 mkr (25,6)
  • Enloppsspel: 118,6 mkr (120,2)
     
  • Totalt: 376,2 (379,4)

2018 noterade ATG omsättningsrekord, då spelades det för 410 miljoner kronor. 

Även tv-tittandet gick ned marginellt: Från 488.000 tittare till 471.000.

“Samma tendens”

– Det var riktig roligt att Solvallas satsning på senare starttid och nytt spel med GS75 på fredagen gav ett så positivt gensvar från våra kunder. I övrigt ser vi samma tendens över elitloppshelgen som vi sett den senaste tiden generellt. Vi har med oss kunderna men dom spenderar mindre i snitt, säger Petter Johansson i ett pressmeddelande

ANNONS

Ämnen i artikeln



Taggar i artikeln


Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.