Djuse-keps gav pengar till Mustaschkampen
Stefan Persson kom till Östersundstravet iklädd en keps med en bild på bröderna Djuse.
Under helgen gick den på auktion.
– Högsta budet blev 9500 kronor och alla pengar går till Mustaschkampen, säger Stefan Persson.
– Det var egentligen bara en rolig grej att jag och min fru Linda fixade en keps med en bild på bröderna Djuse som jag skulle ha under kuskmatchen i Östersund, säger Stefan Persson.
Men när han åkte upp till Jämtland kom han på att det kanske skulle gå att få in en slant på kepsen om den också förärades med brödernas autografer.
Kepsen på aktion
Sagt och gjort. Kepsen hamnade på auktionssajten Tradera.
– Jag kände att jag kunde göra något för ett gott ändamål och bestämde att alla pengar för kepsen skulle gå till Mustaschkampen. Då hade jag i alla fall gjort något för den roliga inbjudan att få vara med i Brödernas Djuses Utmaning, säger Stefan Persson.
Hovslagaren Klas Olsson från Halmstad bjöd 1.500 kronor direkt då kepsen lades ut på Tradera i torsdags.
– Det var ganska lugnt innan ATG Live nämnde kepsen i sändning. Då togf det sju minuter innan den var uppe i 6.500 kronor, säger Klas Olsson som till slut hade högsta budet på 9.500 kronor när auktionen avslutades under lördagskvällen.
– Jag tyckte att det var en rolig grej och ett fantastiskt initiativ av Stefan Persson. Pengarna går ju till en väldigt bra sak. Jag känner ju Magnus och Mats sedan tidigare så jag tänkte att jag ska vara med upp till 10.000 kronor i alla fall, säger nyblivne kepsinnehavaren Klas Olsson.
Mustaschkampen
Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets kampanj som blandar humor med allvar för att bidra till forskning, utveckling och bättre vård, och samtidigt sprida kunskap om Sveriges vanligaste cancersjukdom: prostatacancer.
I år, som alla tidigare år, går Mustaschkampen under november månad. Pengarna går som vanligt till Prostatacancerfonden.
Källa: Mustaschkampen.se
Ämnen i artikeln
Så jobbar Travronden med journalistik
Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.