Så räknas publiken och så ersätts banorna av ATG
ATG:s Mikael Martinsson arbetar tätt med banorna. Foto: Thomas Blomqvist/Lars Jakobsson/TR BIL
Målet med Svensk Travsports publiksatsning i sommar är en ökning med 20 procent.
Samtidigt har ATG skrivit avtal med banorna som innebär att de får ersättning för varje besökare.
Ett system som kan skapa incitament till kryddade siffror.
– Det är korrekt att det här inte är vattentätt, men det går naturligtvis att kontrollera genom stickprover, säger ATG:s Mikael Martinsson som är travbanemanager.
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Travronden Sport & Spel
Travronden Sport & Spel
Första månaden för endast 39 kronor. Få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg.
Priset gäller första månaden, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.