Kuskar berättar om sina sponsoravtal
Clars Sjöström, Johan Untersteiner och Örjan Kihlström. Foto: TR BILD
Ölbryggerier, spelbolag och försäkringsföretag.
Travsporten lockar många affärsrörelser att investera i marknadsföring på allt från dressar till hästtransporter.
Men vad gäller egentligen? Vad får kuskar och tränare göra reklam för och vilka sponsorer är förbjudna? Hur mycket tjänar aktiva på sponsring?
– Bara en total uppsättning av kläder och merchandise för mig och min personal kostar mellan 400 000 och 500 000 kronor, säger Johan Untersteiner som precis bytt sponsor.
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Travronden Sport & Spel
Travronden Sport & Spel
Första månaden för endast 39 kronor. Få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg.
Priset gäller första månaden, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.