Johanna Åberg om ATG:s marknadsföringsbudget inför 2023
Ekonomin är ingen solskenshistoria just nu. Till höger syns ATG:s marknadschef Johanna Åberg. Foto: TR BILD
Nästa år kliver Sverige in i en lågkonjunktur.
Därför förbereder sig spelbolaget ATG för tuffare tider.
Marknadsföringsbudgeten kan decimeras – det behöver dock inte innebära att resultatet på sista raden blir bättre.
– Behöver vi slimma kostnaderna så tittar vi på vad som kan dras in först och främst, säger ATG:s marknadschef Johanna Åberg.
Av: Rickard Hansson
Publicerad: Travronden Sport & Spel
Travronden Sport & Spel
Första månaden för endast 39 kronor. Få direkt tillgång till alla nyheter och uppdateringar på Travronden.se, Travrondenspel.se, samt e-tidningarna Travronden Sport, Travronden Spel och Travronden Helg.
Priset gäller första månaden, därefter 199 kr/mån. Ingen bindningstid. Avsluta när du vill.