Sveriges ledande travtidning
ANNONS

Annorlunda satsning på Bergsåker och Dannero

Foto: TR BILD
Bergsåkers travbanechef Henrik Montin tycker att det nya marknadsföringserbjudandet till de aktiva är ett win-win koncept. Foto: TR BILD

Bergsåker och Dannero gör en gemensam och annorlunda satsning på sina aktiva. A-tränare, B-tränare och hästägare ges möjlighet att teckna marknadsföringsavtal, som kan ge allt från 7.000 till 30.000 kronor under ett år.

Publicerad:

Det är Annika Söderholm, som arbetar som projektledare på Bergsåker och platschef på Dannero, som driver det här projektet.

– Vi gör detta först och främst för att stärka samhörigheten på varje bana. Vi vill att alla ska känna sig välkomna i Team Bergsåker och Team Dannero. Detta tror vi stärker banorna på sikt, samt skapar en tillsammans-känsla som kommer att ge positiva effekter. Dessutom kommer vi att stärka våra varumärken genom att vi blir mer synliga i samband med tävlingsdagar på landets travabanor, säger Annika Söderholm i ett pressmeddelande.

Hur går då det hela till rent praktiskt? Jo, Bergsåker och Dannero kommer att vända sig till alla A- och B-tränare vid sina banor och erbjuda möjligheten att sälja exponeringsytor på exempelvis hästbussar, kuskdresser och profilkläder. Sedan kan de aktiva fakturera sin hemmabana för dessa tjänster.
 

– Det är väldigt tufft för tränare och hästägare just nu när drivmedelspriserna och även mycket annat skjuter i höjden. Vi vill på det här sättet stötta dessa och samtidigt stärka vårt varumärke. Så detta är ett win-win-koncept, säger Bergsåkers travbanechef Henrik Montin.

A-tränarna som tecknar avtal kommer att kunna tjäna allt från 7.000 upp till 30.000 kronor under ett år beroende på hur stor verksamhet man har. B-tränarna, som också är hästägare, har i sin tur möjlighet att komma upp i maximalt 7.000 kronor. Hur mycket det blir beror på antalet starter som görs mellan 1 april 2022 och 1 april 2023. Vid årsdebuten utdelas 1.000 kronor och därefter 300 kronor per start, men upp till maximalt 7.000 kronor.
 

– Vi ser gärna att A-tränarna lägger pengarna på någon typ av hästägararrangemang, påpekar Henrik Montin.

 

 

ANNONS

Ämnen i artikeln



Så jobbar Travronden med journalistik

Uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor på vår information och att vara på plats där det händer. Vi följer de Pressetiska reglerna och vår nyhetsjournalistik ska präglas av trovärdighet och opartiskhet.